Już 62 481 użytkowników uczy się języków obcych z Edustation.

Możesz zarejestrować się już dziś i odebrać bonus w postaci 10 monet.

Jeżeli chcesz się dowiedzieć więcej o naszym portalu - kliknij tutaj

Jeszcze nie teraz

lub

Kiedy używamy?

1. Opisanie czynności przeszłej będącej tłem dla innej czynności przeszłej / Opisanie czynności przeszłej, długotrwałej, przerwanej przez inną

I was watching TV when the telephone rang

He was still sleeping when someone knocked the door

2. Opisanie czynności wykonywanych równolegle przez pewien czas w przeszłości

John was playing computer games, while Marghe was cooking dinner

3. Opisanie czynności, która wypełniała pewien okres w przeszłości lub opis tła wydarzeń

They were riding a bike all weekend

 

Jak tworzymy zdanie w Past Continuous?

Podmiot + was/were+ czasownik z końcówką -ing

I + was + playing football while he was making dinner

When he walked into the office, they + were + reading books

Pamiętaj, że:

Liczba pojedyncza
I => was
You => were
He => was
She => was
It => was
Liczba mnoga
We => were
You => were
The => were

Jak tworzymy pytanie w Past Continuous?

Działa tu reguła inwersji, czyli zamieniamy miejscami podmiot z 'was/were'

Was/were + podmiot + czasownik z końcówką -ing

Was + he + playing football when she was making dinner?

Were + they + reading books yesterday, when he walked into the office?

Jeśli będziemy chcieli zapytać konkretniej, używając słowa 'What, When, Why, Where' itd., wtedy wstawiamy je na początek:

Where was I playing football?

Why were they reading books yesterday?

 

Jak tworzymy przeczenie w Past Continuous?

Nic prostszego - wstawiamy słówko 'not' po 'was/were', możemy też użyć skrótu 'wasn't/weren't'

Podmiot + was/were not (wasn't/weren't) + czasownik z końcówką -ing

I + wasn't + playing football while she was making dinner

They + were not + reading book yesterday when he walked into the office


Mobile Analytics