Już 62 437 użytkowników uczy się języków obcych z Edustation.

Możesz zarejestrować się już dziś i odebrać bonus w postaci 10 monet.

Jeżeli chcesz się dowiedzieć więcej o naszym portalu - kliknij tutaj

Jeszcze nie teraz

lub

Nie masz konta?
Blog > Często mylone przymiotniki

Często mylone przymiotniki

Dodane przez Tomasz H. 28 lipca 2014 w kategorii: Język angielski, Leksyka, Porady językowe

Each vs Every

Each odnosi się do poszczególnych osób, rzeczy roślin lub zwierząt -> The apples are 5$ each.

Every odnosi się do grupy osób, rzeczy, roślin lub zwierząt -> John goes to the park every weekend, Every apple in the basket is red.

Few vs A few

Few negatywny wydźwięk i oznacza niewiele, za mało -> Few students passed the exam.

A few oznacza kilka, kilku w znaczeniu wystarczająco -> Only a few books were damaged in the fire.

Little vs A little

Little stosujemy z rzeczownikami niepoliczalnymi w liczbie mnogiej, ma wydźwięk negatywny i oznacza niewiele, za mało -> There is little water in Africa.

A little stosujemy z rzeczownikami niepoliczalnymi w liczbie mnogiej i oznacza trochę: -> We need only a little butter to make the muffins.

Many vs Much

Many używane jest z rzeczownikami policzalnymi -> Mark doesn't have many friends.

Much używane jest z rzeczownikami niepoliczalnymi -> John doesn't have much money.

High vs Tall

High używamy do opisywania rzeczy, -> These mountains are high.

Tall -> The Eiffel Tower is very tall.

Sick vs Ill

Oba słowa są 'prawie' synonimami'. Oba oznaczają chorobę. Użycie słowa sick może znaczyć i bycie chorym i wymiotowanie. Dlatego też możemy użyć słowa ill by sprecyzować nasze myśli.

Less vs Fewer

Less używamy z rzeczownikami niepoliczalnymi-> Less pollution is better for cities.

Fewer uzywamy z rzeczownikami policzalnymi -> If pepole threw out fewer bottles, the cities would be cleaner.

Farther vs Further

Farther używane jest do określania dystansu -> How much farther is the supermarket?

Further oznacza metaforyczny postęp -> Further topics we'll discuss next week.


Powiązane tagi:

Komentarze: (0)

Brak komentarzy.

Aby komentować, musisz być zalogowany.
Mobile Analytics